Frakt fra 69 sek (innen SE)

Gratis frakt >999 sek (innen SE)

45 dager åpent kjøp

Søk

Angrerett

Ångerrätt

Som konsument har du alltid 14-dagars ångerrätt från det att du tog emot varan (ångerfristen). Om du returnerar varan i oanvänd och i orginalskick återbetalar vi det du har betalt för den.

Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta. Meddelandet ska klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet. Om du vill kan du använda den blankett som Konsumentverket har tagit fram.

Konsumentverkets blankett för ångerrätt hittar du här. 

Notera att det inte räknas som ett utnyttjande av ångerrätten om du inte hämtar ut ditt paket eller inte tar emot en leverans. OBS! Outlösta varor debiteras med 150 kr samt frakt.


Vid nyttjande av din ångerrätt gäller följande: 

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet, där det tydligt framgår att du vill nyttja din ångerrätt, ska skickas till info@tolta.se, inom 14 dagar från att du mottagit varan. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss (adress nedan).
  • Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan, dvs returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Du är alltså ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Det inte tillåtet att skriva, klistra eller tejpa på varans orginalförpackning.
  • Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål.
  • Fraktkostnaden från köptillfället, återbetalas inte. Om du gör en ny order i samband med din retur tar vi inte ut någon fraktavgift för den nya ordern. 
  • Återbetalning sker med det betalsätt som du använde vid köpet.

 

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. 

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Returadress:
Tölta.se/Sunslope AB

Gjutebrunnsvägen 15 a

436 45 Askim

Kontakt för byten och returer:
E-post: info@tölta.se

 

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Vill du reklamera en vara, kontakta i första hand vår kundtjänst på tölta.se eller maila på reklamation@tölta.se.
  • Vi uppmanar till att reklamera omgående efter att felet upptäckts. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Artiklarna måste vara rena och torra för att behandlas.
  • Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället.
  • Små avvikelser från bilderna på produkterna i nätbutiken går på grund av produktionstekniska skäl inte helt att undvika (t.ex. produktens färgintensitet). Ovan nämnda fall ger inte rätt till reklamation eller anspråkskrav. Du kan dock altlid utnyttja din ångerrätt.
  • Har varan skadats i transporten fäller detta under transportföretagets ansvar, och du bör kontakta dem direkt.

 

Mer information om din rätt som konsument hittar på konsumentverket.se. 

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@tolta.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en utförlig beskrivning av felet.
  • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt, återbetalar vi vad du betalt för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Återbetalning vid reklamation sker med samma betalsätt som vid köpet, inom 14 dagar.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

Returadress:
Tölta.se / Sunslope AB

Gjutebrunnsvägen 15a

436 45 Askim

Kontakt för reklamationer:
E-post: info@tölta.se

 

 

Som konsument har du även rätt att få en tvist med ett företag prövad utanför domstol hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN), läs mer på arn.se. ARN finns på postadress: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm.

Tölta.se / Sunslope AB kommer att medverka i eventuellt alternativt tvisteförfarande hos ARN och följer ARNs rekommendationer.

För alternativ tvistlösning online vid gränsöverskridande köp finns även EU-kommissionens plattform för alternativ tvistlösning, ec.europa.eu/odr. Mer information finns även på Konsument Europa, en del av Konsumentverket, konsumenteuropa.se.